TworzymyGłos Regionu

reklama

ARTYKUŁ SPONSOROWANY

Dlaczego warto pozycjonować stronę na słowa kluczowe z długim ogonem?

Czwartek, 20 stycznia 2022 o 20:44, aktualizacja Czwartek, 20 stycznia 2022 o 20:48, autor: 0
Dlaczego warto pozycjonować stronę na słowa kluczowe z długim ogonem?

Podstawą pozycjonowania strony internetowej, czyli pozyskiwania ruchu organicznego z wyszukiwarki, jest dobranie odpowiednich słów kluczowych. Często właściciele stron oraz obsługujące ich agencje SEO niepotrzebnie skupiają się na tych najbardziej konkurencyjnych frazach, o które toczy się zażarta walka. Warto natomiast zwrócić uwagę na te mniej popularne słowa, ale bardziej sprecyzowane. Nazywamy je słowami kluczowymi z długim ogonem (long tail). Dlaczego są tak ważne i jakie możesz osiągnąć dzięki nim korzyści? Przeczytaj nasz kolejny poradnik o reklamowaniu firmy w Internecie.

Czym są słowa kluczowe na długi ogon?

To nic innego, jak słowa używane do pozyskiwania ruchu na te niszowe, ale jednocześnie sprecyzowane frazy. Przykładem może być „jaki komputer do grania w Cyberpunka 2077 wybrać”, co stanowi rozbudowaną alternatywę dla bardzo popularnej frazy „jaki komputer”.

Różnica polega na tym, że pozycjonując stronę na tę drugą, krótszą i ogólnikową frazę, nie do końca wiemy, jaki ruch pozyskamy. Mogą to być zarówno osoby, które szukają komputera dla dziecka, jak i do biura czy do grania. Jeśli firm oferuje tylko te ostatnie, to spora część ruchu będzie bezproduktywna, co może też zwiększyć współczynnik odrzuceń.

Słowa kluczowe z długim ogonem są zatem:

Zalety pozycjonowania strony na frazy long tail

Sięgając po słowa kluczowe z długim ogonem zmniejszamy ruch, ale za to podwyższamy jego jakość. Zaczynamy pozyskiwać użytkowników, którzy z dużym prawdopodobieństwem znajdują się w naszej grupie docelowej. To ważna informacja w kontekście lejka sprzedażowego – strona pozycjonowana na szczegółowe frazy dużo lepiej spełnia jego definicję.

Korzyścią z pozycjonowania strony na frazy long tail jest również to, że strategia ta przynosi szybkie efekty. Jeśli skupiamy się na rzadziej wyszukiwanych słowach kluczowych, to zawsze istnieje prawdopodobieństwo, że konkurencja je zaniedbała, co pozwoli w krótkim czasie wskoczyć do TOP 3 Google właśnie na te frazy. Tym samym reputacja strony zacznie rosnąć, a to może jej pomóc piąć się w górę rankingu także na te ogólnikowe i bardziej konkurencyjne frazy.

Dodatkowo trzeba wspomnieć o tym, że słowa kluczowe z długim ogonem przyciągają bardziej wartościowy z punktu widzenia przedsiębiorcy ruch organiczny. Dzięki nim stronę zaczynają odwiedzać osoby, które szukają właśnie tego, co oferuje firma i są zadowolone z uzyskanych na witrynie informacji. To potencjalnie powinno się przełożyć na zwiększenie konwersji, czyli zamienienie użytkowników w klientów.

REKLAMA
POLECAMY
REKLAMA

Komentarze (0)

avatar

Do tej wiadomości nie został dodany żaden komentarz
Opisz szczegółowo, co jest niewłaściwe w komentarzu, który chcesz zgłosić do moderacji

Czy wiesz, że blokując reklamy blokujesz rozwój portalu zw.pl? Dzięki reklamom jesteśmy w stanie informować Cię o wszystkim, co dzieje się w naszym regionie. Dlatego prosimy - wyłącz AdBlock na zw.pl