Filtr DPF działa poprzez zatrzymywanie cząstek stałych, które są emitowane przez wysokoprężną jednostkę napędową. Czyszczenie filtra DPF jest obowiązkowe, ponieważ emitowane cząstki stałe są trujące dla środowiska i zdrowia, a dodatkowo zapchany DPF zmniejszy efektywność pracy silnika. Warto wspomnieć, że regularnie czyszczony filtr cząstek stałych, będzie znacznie dłużej wydajny. Regeneracja DPF/FAP zaczyna się od demontażu filtrów i ich dokładnego wyczyszczenia za pomocą specjalnych narzędzi. Filtry są następnie poddawane sprawdzeniu w celu potwierdzenia lub wykluczenia uszkodzeń mechanicznych. Dopiero później podzespół trafia do maszyny, w której przebiega cały proces czyszczenia. Jeśli czyszczenie filtra cząstek stałych przebiegnie pomyślnie, to podzespół jest testowany i ponownie montowany w układzie wydechowym auta. Klient otrzymuje dowód dobrze wykonanej usługi w postaci wydruku parametrów oraz dwuletnią gwarancję bez limitu przejechanych kilometrów.
Pamiętaj, że nieregenerowanie tego podzespołu, jak również katalizatora może przynieść Ci więcej problemów, ponieważ zabrania się jazdy samochodem, który nie spełnia wymogów dotyczących norm emisji spalin. Jeżeli jednak podejmiesz się takiego ryzyka, to musisz być świadomy konsekwencji (mandat, utrata dowodu rejestracyjnego pojazdu, niepodbity przegląd techniczny auta). Podsumowując, profesjonalne czyszczenie i regeneracja filtrów DPF/FAP jest bardzo istotne dla utrzymania wydajności jednostki napędowej i uniknięcia awarii, które byłyby związane z niesprawnym elementem układu wydechowego. Fachowa regeneracja filtra cząstek stałych w serwisie oraz stosowanie się do pozostałych zaleceń od producenta pozwala wydłużyć jego żywotność.