Sos czosnkowy wycofany ze sprzedaży.

Sprawdź, czy masz go w kuchni

Wtorek, 18 maja 2021 o 19:19, autor: 0
Sos czosnkowy wycofany ze sprzedaży.

Główny Inspektor Sanitarny ostrzega, że w jednej z partii popularnego sosu wykryto alergen, choć etykieta zapewnia, że nie znajduje się on w składzie. Informujemy, jak sprawdzić, czy masz ten produkt w swoim domu.

Popularny sos czosnkowy

Inspektor sanitarny wydał publiczne ostrzeżenie, że w jednej z partii produktu może znajdować się gluten. W błąd wprowadza jednak etykieta produktu, która zapewnia, że w składzie nie ma tego alergenu. Producent poinformował wszystkich odbiorców o konieczności wycofania ze sprzedaży felernej partii, a proces ten monitoruje Państwowa Inspekcja Sanitarna.



Jak rozpoznać wadliwy produkt?

Aby mieć pewność, że posiadasz produkt, który został wycofany ze sprzedaży, wszystkie poniższe informacje muszą pokrywać się z tymi umieszczonymi na etykiecie:

Nazwa produktu: Sos czosnkowy 300 g, na etykiecie widnieje informacja „bez glutenu”

Numer partii: 16.11.2021 L2.C3

Data produkcji: 19.02.2021 r.

Data minimalnej trwałości: 16.11.2021 r.

Producent: Roleski Sp. j., ul. Spacerowa 181A, Zbylitowska Góra, 33-113 Zgłobice

GIS ostrzega, że spożycie produktów z tej partii, może wywołać reakcję alergiczną. Osoby uczulone na gluten powinny zrezygnować ze spożywania powyższego produktu.



Jak objawia się alergia na gluten?

Jest to jeden z najczęściej uczulających alergenów, dlatego warto znać objawy, które mogą o tym świadczyć. Wśród nich występuje biegunka, katar oraz zmiany skórne przypominające atopowe zapalenie skóry (przesuszenie, biały „nalot”).

Uwagę powinny przykuć również wymioty, pokrzywka i wstrząs anafilaktyczny (opuchnięte gardło, łzawienie i zaczerwienienie oczu, ból brzucha, zawroty głowy, niepokój, lęk, drgawki). Jeżeli po spożyciu sosu wystąpiły takie lub podobne objawy, należy niezwłocznie skontaktować się z lekarzem.  

Istnieje też opóźniona reakcja alergiczna, która może początkowo nie być powiązana z glutenem. Objawia się m.in. przez senność, stany depresyjne, zaparcia i silne bóle głowy.

W przypadku dodatkowych pytań, konsumenci mogą kontaktować się telefonicznie z Głównym Inspektoratem Sanitarnym pod nr telefonu +48 22 34 53 300 czynnym w dni robocze w godzinach 08:15-16:15.

 

 

News4Media, fot.: News4Media, GIS

REKLAMA
POLECAMY
REKLAMA

Komentarze (0)

avatar

Do tej wiadomości nie został dodany żaden komentarz
Opisz szczegółowo, co jest niewłaściwe w komentarzu, który chcesz zgłosić do moderacji

Pozostałe wiadomości

Ogłoszenia

REKLAMA

Czy wiesz, że blokując reklamy blokujesz rozwój portalu Głos Regionu? Dzięki reklamom jesteśmy w stanie informować Cię o wszystkim, co dzieje się w naszym regionie. Dlatego prosimy - wyłącz AdBlock na glosregionu.pl