Artykuł sponsorowany
Działające obecnie na rynku przedsiębiorstwa mają cały wachlarz narzędzi marketingowych do dyspozycji. Z drugiej jednak strony panuje duża konkurencja, na której tle bezsprzecznie trzeba się wyróżniać. Pomagają w tym działania PR i pozycjonowanie wizerunkowe, o których opowiemy w poniższym artykule.
Na początek warto pokrótce wyjaśnić, czym jest seo pr (Search Engine Optimization + Public Relations). Otóż są to powiązane ze sobą działania SEO (content marketing, optymalizacja w wyszukiwarce Google, kwestia publikowania treści o dużej wartości dla czytelnika itd.) oraz działania PR-owe (budowanie wizerunku marki, komunikacja z klientami itd.).
Warto zadać sobie pytanie: w jaki sposób sami decydujemy się na współpracę lub skorzystanie z usługi danej firmy? Pierwszym odruchem współczesnego człowieka jest sprawdzenie danej firmy w wyszukiwarce internetowej. Niezwykle istotne są tutaj opinie użytkowników na temat firmy i jej produktów czy też usług.
Brak działań PR i SEO może poskutkować tym, że odstraszysz potencjalnych klientów, ponieważ nie znajdą zbyt wielu opinii w sieci czy mediach społecznościowych. Pamiętaj też, że użytkownicy znacznie chętniej zostawiają opinie negatywne. Dlatego tak ważne jest regularne tworzenie i dodawanie pozytywnych treści (opinii o twojej firmie).
Najlepszym rozwiązaniem jest skorzystanie z pomocy specjalistów. Agencja SEO/SEM funkymedia pomoże ci w kompleksowy sposób zadbać o pozytywny wizerunek marki.
Najważniejsze filary działań to:
tworzenie dobrych treści na strony WWW (podstrony „o nas”, „historia marki”, „wartości marki”, ale także treści na firmowego bloga) oraz pozycjonowanie (ważne są tu treści, opracowane pod kątem SEO, z uwzględnieniem właściwych słów kluczowych itd.);
strategia SEO (obejmująca frazy kluczowe, takie jak nazwa marki oraz „opinie”, „komentarze”, „oceny”, „portfolio”);
przygotowywanie informacji prasowych;
płatne reklamy (Google Ads);
prowadzenie kanałów w social mediach;
wykorzystanie marketingu szeptanego (opinie w Google, wpisy na forach internetowych, recenzje, strony do wystawiania opinii itd.);
Odpowiedź jest prosta: dobrze poprowadzona kampania PR i SEO to wymierne korzyści pod postacią zwiększonej sprzedaży i ugruntowania pozytywnego wizerunku firmy. Istotny jest dobór grupy docelowej i opracowana na tej podstawie kampania marketingowa, prowadzona różnymi kanałami. Należy łączyć różne rodzaje strategii marketingowych, by osiągnąć pełen sukces.
Bez wątpienia duży udział ma w tym kampania SEO i pozycjonowanie wizerunkowe, gdyż pozwalają potencjalnym klientom poznać twoją firmę od najlepszej strony. Co za tym idzie – już na samym początku zyskujesz zaufanie i przychylność potencjalnych klientów, a obecnych utwierdzasz w przekonaniu, że dokonali dobrego wyboru.